Off White Blog
אמאן יאכטות מציע שתי יאכטות יוקרה לחקור את רג'ה אמפט האינדונזית, האי קומודו ועוד

אַפּרִיל 6, 2024

ספינות בוטיק רבות מרגיזות את הים והמיצרים האקזוטיים של אסיה, כולל פיניזות אינדונזיות בהתאמה אישית, אך היו אלה אמאן שייטים ואמנפורי בפוקט, אתר הנופש הראשון שהקים האוסטוגנים האינדוגנים האינדוגניים בסינגפור בשנת 1988, שקבעו סטנדרטים חדשים לשייט מפואר ב האזור.

30 אמן ברחבי העולם נופלים אחר כך, השליטה עברה למשקיעים בינלאומיים אחרים, אך ההשפעה האינדונזית החזקה של זכה ממשיכה עם אמנג'יו, לצד המקדש הבודהיסטי המדהים מהמאה התשיעית בורובודור במרכז ג'אווה; אמנדארי; אמנוזה ואמנקילה בבאלי; ובתי המגורים של אוהל-על באמנוואנה באי מורו מול סומבאווה שבים פלורס.

כאן מבוססים שתי אוניות שנבנו באינדונזיה, אמט יאכטות, 32 מטר אמניקן, ואמנדירה בגובה 52 מטר, שהושקה בשנת 2015, שיכולות לקחת שישה ועשרה נוסעים בהתאמה בנוחות אולטרה. משלחות קצרות נעשות בכדי לראות את הדרקונים באי קומודו במרחק של 150 ננומטר משם, או בעונה, היאכטות מאתרות הרבה יותר מזרחה ברג'ה אמפט, שמי הצלילה שלהן אגדיים וליד איי התבלינים המפורסמים של בנדה. מסלולי טיול מוצעים, אם כי אורחי אמן חוזרים ועקבים היטב, המכונים "אמנג'ונקס", בוחרים לעתים קרובות בעצמם.

למה אינדונזיה? זה ביתם של כמה מפלאי הטבע המרהיבים בעולם. מנהל השייט גלן וופט אמר, "הגודל של אינדונזיה, האקלים הטרופי והגיאוגרפיה הארכיפלגית של יותר מ -14,000 איים תומכים באחת המערכות האקולוגיות הבי-מגוונות ביותר בעולם. במזרח אינדונזיה בלבד יש יותר מ -1,650 מינים של דגי שונית אלמוגים. הפארקים הלאומיים ראג'ה אמפט וקומודו מתהדרים בחיות בר שלא נמצאו בשום מקום אחר על פני העולם, כמו דרקון הקומודו וציפורי גן העדן, שלא לדבר על ריבוי המינים הימיים האנדמיים. "

למרות קרבתה של אינדונזיה לסינגפור, אזוריה המרוחקים מעולם לא הרגישו יותר לא נגועים ומרוחקים יותר. רק טיסת פנים המחברת נוסעים בינלאומיים מג'קרטה לסורונג במערב פפואה, שם משוגרות היאכטות לראג'ה אמפט, 3 שעות וארבעים דקות. לחלופין, כדי לעלות על הסירה לקומודו, יש צורך בטיסה של שעה וחצי לדשא בסומאווה, אחריה נסיעה ברכב ואז מעבר לסירה לאי מויו.

כל מי שאי פעם היה אורח נופש של אמאן יכול לדמיין כיצד הפלגה שמנהלת קבוצה זו חייבת להיות חוויה של פעם בחיים. המסע שלי בנובמבר האחרון היה שהות של חמישה ימים בצפון רג'ה אמפט על סיפונה של האמניקן וגם אמנדירה, ששטו במקביל ואירחו שתי קבוצות נוסעים שהחליפו סירות באמצע המסע.

לאחר שעלינו על אמניקן והתמקמנו במגלשה ארוכה על פני מיצר הדמפייר בשקט שטוח, הציג אותנו גלן בפני הצוות בן 10 החברים, ונתן לנו סיור ביאכטה המנועית של עץ הגבעה פיניסי, ששטה תחת דגל אמאן. מאז 2009.

הסיפון הראשי כולל פינת אוכל רחבת ידיים מול הבר, ושכבת-גג מפוארת מוגנת בד בקשת. מעברים עוקפים מובילים אחורה אל שתי בקתות הדלוקס מעל הסיפון. הסיפון העליון מאכלס את הגשר, את תא הנוסעים ואת אזורי הטרקלין השמש מקדימה ואחורה.

תא הנוסעים הגדול כולל מיטה בגודל קינג, שולחן כתיבה, ארונות כפולים והבלים, מקלחת נפרדת ותאי שירותים צמודים. התקרות הקמורות שלו מעניקות לחדר מרווח אוורירי, והחלונות משלושה צדדים מציעים נוף פנורמי של 270 מעלות. בקתות הדלוקס מעט קטנות יותר, אך מצוידות באופן דומה. לוחות העץ גרגירי הקרמל הפנימיים והמבטא ראט וניל מעוררים תחושה של רומנטיקה קולוניאלית ויוקרה רגועה כאחד.

ארוחות על סיפון יאכטות האמן הותאמו באותה מידה, כאשר התפריטים הוצגו לאורחים ואושרו מראש כדי לאפשר בקשות לשינוי בתפריט. בתחנה הראשונה שלנו, על רקע הכף קרי המוריק ומוקף במים תכולים, נהנינו מארוחת הצהריים הראשונה שלנו שנראה שתוכננה בקפידה כדי להשלים את הנוף הסנסציוני.

התגברנו מהמדיטציה שלאחר הלידה שלנו על ידי גלן, שאמר שיהיה תדריך מסלול נסיעה בערב, אך כשהשמש עדיין תקורה, עלינו לנצל את האור ולעשות צלילה ראשונה או שנורקל בשעות אחר הצהריים המוקדמות. אנשי הצוות כבר הרכיבו את ציוד הצלילה שלנו, ותוך דקות אחדות עלינו על המכרז וזיננו על פני הים הזגוגי לאתר צלילה סמוך. כשהתקרבנו לרדודים של שונית השוליים, מים גרגירים הפכו בהירים יותר לאקוואמרין גביש, עם דגי ואלמוגי אלמוגים מתחת לבירור באופק.

מתחת לפני השטח, נוף הים התת ימי היה קליידוסקופ מתנשא של צבעים ותנועה. סביב כל תור, נראה מין אחר של דגים, סרטנים, שרימפס ורכיכות, ובכל מבט, גידולים שונים של אלמוגים, ספוג וטוניקה מילאו את חזוננו. כשאנחנו העזנו עמוק יותר יצאו יצורים גדולים יותר: הצבים נמנמו או האכילו, כרישים לבנים ושחורים קופצים הסתובבו בין החתלות, וכרישי אחות ישנים ונגני ציציות גדילים נמצאו שוכנים בשקעי אלמוגים. כל מה שאמר גלן על המגוון הביולוגי הימי, הכל נכון.

ההרפתקה המשיכה למחרת, כאשר נקישה בחמש בבוקר מסמנת את ההתחלה לחיפושנו אחר ציפור גן העדן האדומה והנדירה.לאחר קפה מהיר הוחלפנו לאי גם כדי לאסוף את פאק ג'ימי, זקני הכפר המקומי שבנה את השביל לאוהל מאולתר בו ניתן היה לצפות בתצפיות. לאחר עלייה קצרה בעלייה במברשת וסבך מחוף המנגרובים, הגענו למסלקת קרקע בה חיכינו כשג'ימי השמיע את השיחה הייחודית של המחצבה שלנו. כמו בתור, ציפור עם ראש נוצות ירוק וגוף חום הופיעה משום מקום בגובה החופה העבה.

"נקבה," לחש ג'ימי. בתוך רגעים ספורים, שיחותיו הוחלפו על ידי שיחות הנקבה, ואנחנו היינו מרותקים לחלוטין כששתי ציפורים נוספות הצטרפו. התקרבו למצלמות שלנו, תמונות הראשונות אישרו שהם זכרים, שהיו גדולים יותר מהנקבות, נושאים ארגמן. פלומות ונוצות זנב ארוכות ומסתחררות. המפגש השקט התפרץ במהירות לטקס הזדווגות נמרץ, כאשר הזכרים המרפרפים מתנופפים בצבעיהם הנועזים בתצוגת חיזור מרתקת, והחליפו את הצירופים שלהם ב"קרשנדו "של צרחות קדחת חום. הפרק המרתק הזה נעשה קסום עוד יותר כשגלן ציין שמעולם לא היה עד לחזיון כזה למרות שהנחה אורחים אחרים באותו סיבוב הופעות.

מאמר זה נכתב על ידי קן צ'יה ופורסם לראשונה ב- Yacht Style 37.